fredag 12 april 2013

Bequia 12 april 2013

Dagarna går fort när man har det skönt och roligt. Temperaturen konstant kring 30 grader, samma som poolen och havsteperaturen är ännu inte uppmätt på tiondelen. Slarvigt, men det kommer. Mitt tipps är överkant 28 men jag återkommer i frågan.

Kvällen innan lagade Roffe och jag en "Bollo" i det otroligt varma köket. Den blev kanske i det staraste laget men ingen dog.

Vi tog en tripp runt ön i "den gula monken" (se nedan) och tittade på den fantastiska utsikten när man kommer upp på höjderna. Vi noterar att det byggs nya hus lite här och där och en del kåkar är i behov av uppsnyggning. Inget hus är dock i klass med det där vi bor, som ni också kan se nedan med grönt tak.

Middag blev det på Frangi Pani där ett steel band spelade. Igen fick vi se en del snygga danssteg i sanden. Tycker jag ser nöjd ut när jag kommer med två "stabila" Lime Daiqueri.

På morgonen i dag drog familjen Bergström i väg med en båt för att studera husen på grannön, Moustique. Där bor bl.a Mick Jagger, Bryan Adams och Tommy Hilfiger. (Rykte om landstigningsförbud.) Sen vidare till det otroligt vackra Tobago Cays för snorkling.





 Här är huvudorten Port Elisabeth.
Här nedan ser ni Jack's bar där vi åt toppenmat härom kvällen. Sämre läge kan ha på sin krog.

 Båten nedan förser alla ankrade båtar med vatten och disel.


 










Inga kommentarer:

Bloggarkiv