tisdag 27 augusti 2013

Schweiz 23 -26 augusti 2013 ( 2 )

Vilken 50 års fest det blev på lördagskvällen, jag tror vi ca 30 personer som klätt upp sig till Kerstins ära. Herrarna i smoking och damerna i "bästa gå bort". (Tyckte jag hörde någon av de andra gästerna på hotellet sa när dom såg mig "Är det inte Mr Bond?) Kan ha hört fel!

Fina och känslosamma tal och en härlig stämning. Tack Peder och Kerstin!

Söndagen kom (sen frukost för alla), på med vandringsgrejorna igen och upp i bergen. Den här gången tog vi bergbanan en bit upp, och sen mot ca 2.400 meter bland molnen. Det är nästan som man blev lite tänd på det här.

Sen lunch och SPA och sen var man klar för nästa kanonmiddag. Vi hade ju med en kantor i sällskapet, Pi, Kerstins stora syster som spelade psalm 762 till drinken och vi andra sjöng så tårarna kom smygande.

Efter middagen till kaffet fick Janne Rådfeldt och jag äntligen chansen att spela en blues i C dur. Ännu har ingen hört av sig om skivkontrakt.

På måndagmorgonen hade alla försvunnit i sina hyrbilar till Geneve men Tina och jag tog bussen till Sierre där vi smaskade i oss en ostfondue och senare tåg till Geneve utmed Lac Leman (Geneve sjön) och sen flyget hem till CPG.

Vi somnade gått efter en fantastisk resa med nya upplevelser, trevliga vänner och naturligtvis släkten.

Lägger in några bilder som får tala för sig själv:



















Inga kommentarer:

Bloggarkiv