torsdag 28 januari 2016

Torsdag 28 januari 2016

Efter två dagar här i San Pedro de Alcantara känns det ruskigt bra. Vi (Tina) har träffat mitt i prick beträffande lägenheten, nära havet och Puerto Banos. Vädret, el smaskos, som Spanjoren säger, nej det här kommer att bli bra.

Packat ur bilen, tömt resväskorna och tvättat cyklarna, som blev ganska skitiga efter 338 mil, så tog vi idag en cykeltur till Puerto Banus. Ganska exakt 5 km efter strandkanten, lite moln idag men ändå underbart att kunna cykla i en tunn tröja. Det blev naturligtvis en trevlig lunch med en kall cerveza (grande).

Kommer ni ihåg, Olle Möller, Fjugesta mördaren? Jag kommer ihåg från min barndom att alla talade om den frukansvärda barn och kvinnomördaren. Löparen med 6 individuella SM tecken i terränglöpning, dömd för två mord och misstänkt för ett till, enbart på indicier.

Under vår resa hit har vi lyssnat på en bok skriven av Ebervall & Samuelson som heter Folkmördaren i folkhemmet. En fantastisk talbok mästerligt uppläst av skådespelaren Björn Granath.

16 timmar tog boken och gjorde vår resa mycket snabbare. Ville knappt slå av radion.

Olle Möller är oskyldig dömd tror (vet) vi och ett större justitiemord har aldrig förekommit i Sverige. Quickfallet är Pinocchio jämfört med detta. Polis, åklagare och försvarsadvokater, katastrof och man blir rent förbannad när man lyssnar.

Boken också starkt rekommenderad av allas vår Leif GW, som också är tveksam till Olle Möller skuld.

Kan varmt rekommenderas om ni vill ha spänning på någonting som har hänt på riktigt.

Lerbersche säger, Stay Tuned, kanske blir det något roligt också.

 Från vår balkong första kvällen, klockan är ca 19,00.
 Morgonbild från samma balkong, ca 09.10. Naturligtvis är tempen uppmätt, 13,6 grader.
Nytvättad fincykel i Puerto Banus. (Finns att köpa hos min gode vän Bosse i Halmstad).

3 kommentarer:

goan1217@gmail.com sa...

Ungefär som making à murderer en serie om en dömd mördare iWisconsin Markoolio skrev till guvernören när han sett serien! Gör om gör rätt. Jag kommer ihåg Möller jag med.

goan1217@gmail.com sa...

Elcykel?

goan1217@gmail.com sa...

Ungefär som making à murderer en serie om en dömd mördare iWisconsin Markoolio skrev till guvernören när han sett serien! Gör om gör rätt. Jag kommer ihåg Möller jag med.

Bloggarkiv