onsdag 16 mars 2016

Onsdag 16 mars 2016

Lerbersche, vilken glädje att skriva denna blogg när så många är inne och läser och tittar. Många och många, det beror naturligtvis vad du jämför med. Tyckte jag skrev alldeles nyligen att vi passerat 23000, men idag 24101 tittningar. Så kul.

Lovin Spoonful sjöng, "What a day for a day Dream", och det har det varit i dag. Vädret absolut på topp och poolen kom upp i 17,7 grader. Havet kollas i morgon.

Vi åkte upp till staden (San Pedro) och Tina hade saker som hon ville fixa med. "En annan" satte sig ner i en verklig lokal bar, mellan träden så solen lyste rätt på mig, alla andra satt i skuggan, och så beställde jag på min klockrena spanska, "Quisiera una  grande cerveza, por favor", och sa la jag till, "rapido".

Kyparen som serverade mig var klädd i träningsoverall, (heter det så idag?)  Lite senare kommer han ut på trappan alldeles bredvid där jag satt, och då hade överdragskläderna åkt av. Han var redo för match. Fina vita byxor, snygg vit tröja och tennisskor.

Igen, Lindblad, "Prepardado para el match?" Si, svarade han, men han hade en ruskigt sur blick, när han tittade till höger och vänster ut på gatan. Han fick iväg en salva på Spanska, som jag förstod 2% av, men det gick tydligt fram att personen som skulle avlösa honom så han fick lira paddeltennis inte hade kommit.

Han kom ut på trappan med jämna mellan rum och varje gång sa han "horrible", terrible", högre och högre.

Det blev fem, tio, 15, och 30 minuter och då kom avlösaren. Då hade han redan tagit på sig överdragskläderna igen. Inne i baren, blev det inga "vad kul att se dig" utan det var ruskiga salvor, och han tog i ordentligt.

Inget jag förstod, och tur är väl det. När han kom ut, och skulle gå med sina racketar på ryggen, frågade jag. OK? No, No absoluta no.

Så fick jag till en liten snitsare. Hoy, tu eres on forma perfecto.  Vad jag menade var att det ju synd att han inte fick spela idag när formen var på topp. Då svarade han , manana , och skrattade och gick iväg.

 Vi cyklade till Marbella i går eftermiddag för en tidig middag med ett irländskt par vi träffat. Hela vägen från San Pedro till Marbella jobbar man med stränderna för att få dom jämna och fina med mycket sand.

 Sorry Micke, tyckte det här var en fin bild på Lejonklippan i solnedgången.
 En Rollsa smög upp när jag upplevde den ledsna tennisspelaren.
Runt klockan 17.00.

1 kommentar:

Micke sa...

Tackar för ännu en bild av Lejonklippan.

Bloggarkiv