söndag 10 april 2016

Golf på Guadalmina torsdag 7 april

Guadalminas södra golfbana.

I underbart golfväder drog jag till en av Solkustens äldsta banor som var i absolut toppskick. Snabba greener och härliga fairways. Inte bara det utan hela banan är så välansad att det var en fröjd att gå där trots att spelet för bloggaren var, jag citerar mina barnbarn "Bajs".

Där väntade 10 golfsugna spelare från Nyköping.

Fick naturligtvis spela med men gamle vän, Luke, som är en riktig storgolfare. Spelar idag på handicap 7 som han försvarar nästan när som helst.

Som tur var slog bägge av våra andra medspelare två utslag som hamnade kort om damtee (så kallade myrknu....) så man kunde kamma hem två öl i serveringen ute på banan. Man tackar.

Kul var det i alla fall.

 En café carajillio (kaffe men en lite rackare) innan utslag piggar upp.

Banan som byggdes i början av 60talet har fått några hus vid sidan av fairways, men fantastiskt fin.

Banans svåraste hål, 404 meter, slår Mr Lunke en järnsexa efter en kanondrive. Bollen hamnar två meter från flaggan och han sänker naturligtvis. Snyggt.
 Ahaa, en av bjudölen. Alla ler utom Leif som fick betala.
 Banan går ända ner till Medelhavet där Lunke tar ut lina till Stig på par trehålet (164 meter)
 Inte riktigt klassisgt men otroligt effektivt.
 Inte heller klassigt och inte effektivt.
 Här hål 12 som endast är 274 meter. Här hade jag av någon anledning fått honnören efter ett sällsynt par på 11an. Satsade att slå över dammen ni ser, men som tur var missade jag till höger rakt mot bunkern. Hade inte kommit över men slaget blev riktigt bra. (Gjorde faktiskt ett par till)
 Här är hela gänget. Folke, längst ner av bordet är just fyllda 89. De ni!!
Här är mina bollkamrater. Grabbarna till höger är "ölbjudare" som jag talade om.

Tack alla för en fin golfdag.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv