torsdag 8 mars 2018

8 mars 2018

Premiärbad i medelhavet

Har fått många förfrågningar om temperaturen i medelhavet och det har tagit drygt 5 veckor att ge svaret. Borde naturligtvis ha badat i början när vädret var fantastiskt.

Men nu har jag det stora äran att presentera 15,8 C (60,44 F) grader en bit ut från strandkanten och mycket klart och fint vatten.

Skall uppdatera poolen också.

Hörde att mina kallbadarvänner i Höganäs har is och  0,2 C (32,36 F) i Öresund.

Stay tuned!

 Klart och fint, men jag var inte ensam i plurret. En äldre dam simmade upp till mig och undrade om temperaturen. Jag meddelade henne vad tempen var och hon sa lugnt och fint: "that is good for us".

Sen simmade hon en bit i viken och var i jätte länge.
Njuter jag eller njuter jag?




2 kommentarer:

goan1217@gmail.com sa...

Nej du ser inte ut att njuta! Antagligen för varmt 0,2 grader passar dig bättre. Här är isen för tjock att ta sig igenom! Vi ska åka till beddinge i påsk hade tänkt golfa men det vete fan, snön ligger lika fint där som här!

goan1217@gmail.com sa...

Ni får hoppas att Sverige har tinat upp tills ni behagar komma hem!

Bloggarkiv