lördag 31 januari 2015

Lördag 31 januari 2015

"Nice shopping piggar upp".

Vi vaknade i blåst och regn men en härlig temperatur, (15,4) jämfört med många andra ganska bra t.ex i Husby Oppunda. Där bor han min trognaste följare, min käre svåger Micke.

En shopping tur till Marbella till det fantastiska Centro de Commercial, La Canada,  fick det bli och vädret förbättrades hela tiden. Blåsten hängde i men tempen steg till 20 grader och solen lyste.

Vi passerade staden Nuevo Andalucia där vi spenderat många semestrar under åren och tog några bilder på Lejonklippan och alla golfbanor som finns runt i kring området. Några spelar bättre än andra, se nedan.

Klockan är nu 5 över sju men det är fortfarande ljust. Härligt!

 Lejonklippan tagen från Nuevo Andalucia.
 Lejonklippan tagen från Marbella.
 Golfbanan, Las Brisas i dalen vid Nuevo Andalucia. Jag och min bästis Anders "Lunkan" Lundgren kom dit med våra pappor (Gösen och Gusen) någon gång i börja av sjuttiotalet. Då fanns inte många hus runt banan.
En annan bana i den andra dalen mitt emot, som är mer för amatörer, eller för "lallare som vi säger. Han i vit väst är en coach som följde med i b ollen som vi förstod. Hörde inte riktigt vad han sa men han försökte lära dom att ta ut linjen, vilket inte gick så bra. Från det här avståndet höll de på en bra stund.
Hon ser ju "proffsig" ut, men han ser ut som han behöver gå på ett särskilt ställe. If you know what I mean.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv