onsdag 4 februari 2015

Onsdag 5 februari 2015

En sportdag.

När jag skriver Sportdag menar jag inte Södertälje Sportklubb, klubben i mitt hjärta som gör att man inte mår så bra. "Inget att bry sig om" säger Tina, och jag försöker men lider. Sist i allsvenska och riskerar att åka ur, nej! 7 SM guld i CV:et. Kom igen.

Men nu tillbaka till något viktigare och våran sportdag. Förmiddagen (hmmm) stavgång, 5 km i kuperat landskap i underbar sol och blå himmel, men temperaturen? Den kalla och starka nordvästan gör att det känns riktigt kyligt, temperaturen visar trots allt på 13,2.

Efter frukost, eller tidig lunch, lastar vi på cyklarna på Zlatanbilen och kör till Estepona. Fantastiska cykelvägar och utmed strandpromenaden stannar vi i lä, där alla restauranger satt ut sina bord. Underbart i solen (en karaff sangria slank ner).

I morgon ny sportdag, golfdag på La Canada vid Sotogrande och San Roque.

Känner att spelet kommer, men det har jag trott tidigare.
 Spänstiga steg, inte många meter till mål.

 Dom här såg vi när vi korsade golfbanan, La Duquesa. Pappegojor eller kanariefåglar? Lars Jonsson, hjälp!

Här bor vi.
 

 Cykelbanorna matchar hjälm och jacka, eller?
 Snyggt på "promenade de Estepona".
 Sandslottsbyggarna har kommit.
 Just här var det särskilt bra, tyckte måsarna.


Vilken utsikt från vårt sangria stopp. Afrika och Europa.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv