onsdag 19 april 2017

God kväll  Lerberschelovers, (kul, ni är faktiskt ganska många tittare per dag).

Nu har vi bara tre dagar kvar här nere men var tiden har tagit vägen det vet inte jag. Det känns ju inte förskräckligt att åka hem då våren och sommaren väntar.

Garbo skall i havet och St Arilds golfbana skall få en omgång. Vi har också många vänner i Lerberget som det skall bli kul att se igen, och i mitten av maj kommer bryggan i hamnen på plats, så många morgonbad blir det.

Har några bilder, lite av varje, så håll till godo:

 Annandag påsk tillbringade vi på stranden nästan vid Puerto Banus, några vikar som dom gjort i ordning med en underbar sandstrand. Vädret var på topp och tempen i havet, 18,8 grader. Nu ni, ganska mycket folk som badade.

Här några killar som gjorde volter både fram och tillbaka. Snyggt.

 Så fint, sandstrand, hav och himmel.
 Javisst, mellan hägg och syrén.
 I dag har vi varit i Puerto Banus, lite shopping, lunch och så såg jag den här reklamen för en trevlig bar. Här kan man nog trivas.
 Dolce Gabana hade satt ut en liten snärtig handväska i sin skylt. € 2.250 (22.000 SEK) men då får du ju med ett litet hänglås med på köpet.
 I min hundspaning tar nog detta priset. Här en liten väska att hänga på kroppen för alla joggare då hunden inte hänger med. Joggaren var väldigt nöjd när jag frågade om jag fick ta en bild.
På vägen hem stannade vi på en av våra lokala barer där ägaren, Largos, är en riktig golfälskare.
Den här skylten hade jag inte sett efter alla besök.

Dom här fåglarna såg jag på stranden. Lite eftersläntare till sina kompisar, som håller på att äta upp sig på sin väg norrut.
Vadarfåglar, Roskarlar, som lät mig komma riktigt nära. Vacker fågel.

1 kommentar:

PM sa...

Hej i "alcantaran", fina foto, när det gäller fåglarna så kan vi meddela att det pågår en mycket fin fågelfotoutställning i Lerbergets galleri denna veckan, det är vår goda kompis Mats Müller som ställer ut. Vi var där på Påskdagen och fick en mycket intressant visning av allehanda intressanta & vackra fåglar i olika miljöer.
Tyvärr hinner Ni inte hem för att beskåda dessa vackra tavlor eftersom utställningen avslutas på söndag 23;e April då den berömda konstrundan i Skåne är till ända.
Avslutningsvis, varför äter spanjorerna middag när vi börjar förbereda oss för nattsömnen, middag kl- 22.00 är ju i "magstarkaste" laget. Välkomna hem till en sen & kylslagen vår, förhoppningsvis packar Ni ned vårvärmen i "takboxen" !!!

Bloggarkiv