måndag 2 april 2018

2 april 2018

1 april och inte ett enda aprilskämt. Det var annat förr när pappa Gustav krävde att mamma Eivor skull ta av sig dom nya stumpbyxorna så vi skulle kunna se färgTV. Min bror Anders och jag höll dom nya sönderklippta strumpbyxorna framför TV och pappa skrek, jag nu tror jag ser färg. Kan aldrig glömmas. Kommer ni ihåg vem som körde reportaget? Den legendariske teknikreportern, Kjell Stensson.

9 veckor idag och påsken är slut. Så mycket folk som kommit hit och aktiviteterna är i fullgång. Men det bästa av allt, VÄDRET, har kommit och det är varmt.

Vi satt på en strandrestaurang i dag och bara njöt. Tog mig en liten simtur också och det var otroliga 17,6 grader i medelhavet.

Några avslutande bilder från Spaniens otroliga påskparader:


 Förberedelser innan paraden startar. En cigg, ok, men måste man klia sig i rö... innan man går. Inte snyggt.
 Här var det bättre klass.
 Här kommer han innan det tar slut.
 Otroliga paradobjekt. Inte är dom lätta heller.
 Man blir imponerad.
Såg min store golfidol på dörren på en taxibil som jag måste visa. Severiano "Ballen" Ballesteros


1 kommentar:

goan1217@gmail.com sa...

Kommer du ihåg när han vann på Vasatorp? Han behövde 29 sista 9 för vinst! Och då skjöt han 29 förstås!!!

Bloggarkiv