torsdag 26 februari 2015

Onsdag 25 februari 2015

Almenara Golf Club, Sotogrande

En underbar dag med strålande sol, lite kallt på morgonen när vi kom dit 08.30 för en Greensome tävling arrangerad av AHN (Asociasion Hispano Nordica). Föreningen är till för folk som tillbringar tid här nere på Solkusten (Costa del Sol), kortare eller längre tid.

Otroligt välarrangerat med våra namn på golfbilarna när vi kom dit och vilket hål vi skulle slå ut på, även vattenflaskor och långpeggar, alltså shootgun start. Vi blev ihoplottade med Liv och Curth (Kurre). Kurre var en klassiker som pratade hela tiden (t.o.m i baksvingen) och talade om för frun Liv hur hon skulle göra, trots att han var totalt oduglig.

Apropå oduglig, ställer jag mig i den skaran, framförallt i början och i slutet av ronden. Tyckte riktigt synd om Tina som kämpade för att vi skulle få i hop det.

Shanks, toppar, vrålhookar, det fanns ingen hejd på bedrövelsen, men sen helt plötsligt var allt på plats igen. "Bamsen" var lång och rak helt plötsligt och vi fick ihop 17 pinnar i mittenpartiet, bl.a med Tinas "hole in one" försök på vårat 5e hål.

Inte ens jag kunde missa en "tap in", nice bird och 4 poäng. Tack!

Men sen igen, vad händer? Får söka en golfdoktor.

En fantastik bana med otroliga vyer och vi fick i hop 25 poäng, vilket tydligen var ett normalt resultat på denna vackra men svåra bana. Greenerna är otroliga men mycket snabba och svårputtade.

Den tidiga middagen serverades i klass och stil med en trevlig prisutdelning, där vi tyvärr kammade noll (som min frisyr). Vinnarresultatet var bara 36 pinnar i en greensome!!, och fan om jag skött mig normalt.

Men det blev en underbar golfdag i vårt nya pensionär liv.


 Tinas hole in one försök, 124 meter.
 Helvete, något borde vi fått.

 Mäktigt!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv