lördag 28 februari 2015

Lördag 28 februari 2015

Vi tackar, för nu har värmen och försommaren kommit till Estepona (La Duquesa). Den kalla vinden har bytts till en, fortfarande kraftig vind men en varm  dito.

Såren från golftävlingen är nästan läkta och jag ser fram emot nästa runda som troligen  blir på tisdag. Skall nog smyga ner på La Duquesa golf här nere och slå några "russin" för att få till "the rythym".
Alltid värt ett försök.

Vi har nu varit på stranden en och halvdag och riktigt njutit. i går lite för stora och kraftiga vågor för jag skulle hoppa i. Spanjorerna som sitter med mycket kläder på tror jag inte är sugna att hoppa i om någonting skulle hända, men i dag, underbart.  Glömde termometern (vilket inte hör till vanligheterna) men nu närmar det sig 16 grader. Fixar exakt temp i morgon.

Kändes konstigt att ligga i solstolen och lyssna på VM i skidor när snön föll lätt över Falun.

Såg till min stora förtjusning att Södertälje Sport slog Allsvenska vinnarara i sista matchen, alltid något men nu börjar allvaret till det "negativa" kvalet. Brrrrr! Kom igen Sport!!

Som jag sa tidigare på Facebook i dag att Olle Adolfsson skriver: "nu är det gott att leva". Vårt liv som pensionister har börjat bra.

Ser ni Gibraltarklippan?
 
Tre stolar?  vi vågade inte bara hyra en trots den nya fininköpta stolen från Kinesen.
 En liten Total Immersion.
Ganska kallt.

 
Ett toppenställe.
Sangria, yes!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv