söndag 26 februari 2017

Lördag 25 februari 2017

Karneval i San Pedro de Alcántara.

Vilka fantastiska 3 dagar vi haft här nere och prognosen ser väldigt "promajsing" ut de närmast dagarna, som fransmannen säger. Tempen stiger i poolen och i dag avläste jag 18,3. Snart får jag kanske några badkompisar.

Det var karneval uppe i centrum i går kväll och gatorna var fulla med folk. Karnevaltåget var enormt långt och stämningen var på topp. Vad temat var denna gång, vet jag inte, men det var mycket ungdomar som tågade förbi, och alla var utklädda till någonting.

Förra året såg vi påskkarnevalen, och då var det naturligtvis, The King, Jesus som var i centrum.

Kul att se och att höra:

(har fått mycket trevliga reaktioner och kommentarer på min modeblogg. Kul! Gå gärna in och skriv något, det är uppskattat.)



 Uppladdning på torget innan tåget började.
 Mer uppladdning, "lilla huset på prärien" tror vi. (sa jag ungdomar?)

 Då är vi i gång.
 Vad symboliserar detta? Ingen aning.
 Temperaturen kl 19.00. El toppo.

 Mycket nöjd gosse att få vara med. Kanske mest nöjd att sitta på pappas axlar. Pappan ser rätt nöjd ut också.
 Tjenare, tjenare, hur är det där inne?
 Styltmannen, härligt tryck.
 Mera styltparadörer, lite suddig bild. Är fotografen suddig? Näää.
 Leif Mannerströms kockskola, tackar.
 Glatt humör, yeah man.
 Glimten i ögat.
Min favorit under kvällen. Jag frågade mamman om jag fick ta ett kort, och hon blev väldigt glad och instruerade gossen att ställa upp sig. "Ska jag"?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv