tisdag 14 februari 2017

Tisdagskväll 14 februari 2017

Valentinsdagen eller alla hjärtans dag.

Denna trevliga dag då solen har lyst från en klarblå himmel och att Lerbersche har passerat 30.000 besök sedan starten. Fantastiskt och tack alla som följer Bloggen.

I morgon kommer en blogg om våran andra golfrunda här nere men innan dess får några bilder från den 13 februari.

Tittade tillbaka från samma tid förra året och vi hade rätt både Tina och jag att det var kallare förra året samma tid. Jag skrev då nästan hela tiden "en isande kall vind även om solen lyste".

Här får ni några bilder vad man får se som pensionär här ner i San Pedro de Alcantara.

 En halsbandsparakit precis utanför vår altan. Den enda fritt levande papegojfågeln i Europa. Finns inte i Sverige
 Solnedgång vid strandpromenaden.
 Samma som i Lerberget, här står dom och fiskar, men jag har aldrig sett någon få upp något. Men tiden går, och det är bara gubbar. Vi säger Lycka till!
 Zoomad lejonklippa med Tinas finkamera.(Jag lovar det blir fler bilder på den)
 Från toppen av Nueva Andalucia ser man ner i dalen till en av dom äldsta golfklubbarna här nere, och kanske den bästa. Las Brisas. Vad vi ser är Driving Rangen, kanske man skulle gå dit någongång.
 På samma ställe ser vi denna nöjda engelsman med sin maskin.
Han bad mig ta fler kort och tummen upp hela tiden. Verkligen fräck.


1 kommentar:

Birgitta sa...

Det där med tummen upp känns välbekant på något sätt

Bloggarkiv