söndag 19 mars 2017

Lördag och söndag 18 - 19 mars och vädret kom tillbaks.

Solen kom och vinden la sig, inte riktigt samma värme som förra veckan men ändå kanon. Vi cyklade upp till marknaden i Nueva Andalucia och satt och njöt i solen efter "kraftig"shopping (Tina). Själv tittade jag ut en skjorta och ett par vassa badbrallor som jag troligen köper nästa lördag.

Dagen höjdare var annars en träff med en gammal kompis från Nyköping som jag inte träffat sedan 23-25 år tillbaka. Han hade köpt en lägenhet i närheten av marknaden i Nueva Andalucia som han och hans fru hade totalrenoverat. Jättefin och väldigt smakfull inredd. Tack till min äldste vän Anders "Lunkan" Lundgren som förde oss samman.

Söndag vid poolside  men nu hade tempen gått ner till 17,8, men två andra människor var i och kände sig för. Kul att man inte är solo.

 Såg den här skylten utanför det stora varuhuset i Puerto Banus. Denna text, men på svenska finns också i Höganäs utanför restaurangen Garage. Vad säger damerna, stämmer det?
 Taget från cykel och gångbron över A7 som går från Malaga till Algeciras (Gibraltar)
Byn San Pedro de Alcántara syns i bakgrunden.
Så kul Lennart, efter 25 år och grattis till din fina lägenhet.
 Ett ung par från Dublin, Andrea och David, som hamnade vid bordet bredvid oss på lördagskvällen. En del har har hela livet framför sig, uppfriskande att dom tyckte det var kul att prata med oss. Vi säger lycka till med framtiden.
 San Pedro by night.
 Kala Kalhoa, den här stackars restaurangen som nu på söndagseftermiddagen var proppfull, tappar halva uteserveringen ut i havet så fort det stormar och blåser. Men den är riktigt bra.

 Här ni, en grabb som tror på Jesus. Jag pratade med honom när jag fick ta kortet. Frågan han ställer, varför skall du komma till himlen?
 Jag svarade, för jag är en fin människa, men det var inte rätt.
Rätt svar är "tro och Jesus", som han sedan utvecklade och jag hajade nästan ingenting. En troende amerikan var det.
Klart vi ska ha en bild på lejonklippan, som i kväll var fantastisk.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv