tisdag 14 mars 2017

Tisdag 14 mars 2017

I dag har vi haft riktigt fulväder med regn hela dagen. Mellan regnet som föll med lätta strålar drog det till ordentligt lite då och då. Vi kan ju inte ha det perfekt hela tiden. Det blev en rundtur i omgivningarna och dom dom närliggande golfbanorna var helt tomma.

Dom som har betalt dyra greenfees för i dag, vad händer? Jag vet att om klubben stänger banorna så får man sina pengar tillbaka, men i dag, tveksam.

Nästa gång det regnar skall jag göra en spaning på taskiga paraplyer. Ni vet vad jag talar om? Minsta lilla vindpust så blir det mer som en tratt. När det regnar så måste regnet komma exakt rakt uppifrån för att göra någon nytta. Möjligen skulle jag kunna skydda mig från att bli våt i håret med fjantiga paraplyer som du kan ha i handväskan eller ryggan. Lär av golfarna! (Återkommer i ärendet).

När vi gick hem från restaurangen vid strandpromenaden i går kväll, kändes det att temperaturen sjunkit, säkert 5 grader. Men fortfarande härligt.
Lite shopping han vi också med denna regndag.  Undrar vad man kan köpa här, inget lockade namn i Sverige.
Ni som har åldern inne, kommer ni ihåg detta vin? Den som vi drack när vi började vår "karriär", var billig (4,50 för en helflaska) och var ruskigt sött. Det här är säkert bättre men jag kommer inte att prova.

Som sagt, det regnade ordentligt i skurarna.

 Bra grejor i regn och vind.  (Inte min bild)
Javisst, så här skall det se ut.  (Inte min bild)


Inga kommentarer:

Bloggarkiv