onsdag 11 mars 2015

Tisdag, onsdag den 10-11 mars 2015

Det är svensk sommar i Spanien och nu är det inte tufft att leva. Sol från en klarblå himmel, knappast någon vind och för den som vill bada i havet mäter vi, 16.5 grader och i poolen vid våran urbanizacion17,4. (Fortfarande ingen trängsel så jag behöver inte tänka höger eller vänstervarv när jag sträcker ut).

I morgon peggar vi upp 11.50 på Alcaidesa Links, som vi sett fram emot snart en vecka. Väderprognosen är bra, kanske lite mer vind än de senaste dagarna. Golf är tillräckligt svårt utan vind, så vi får se.

Om det gör någon nytta eller inte, så tillbringade jag en timme på driving rangen vid golfbanan nedanför oss, La Duquesa Golf and Country Club. Kändes stundtals bra, men jag vet hur det blir när man står på första utslaget. (Har man blivit kallad "mannan med den snygga provswingen" så har jag små förhoppningar. Som ni läser, taskigt självförtroende (när det gäller golf).

Hur som helst, Tina och jag ser fram emot en fantastiskt golfupplevelse.

Fortsättning följer, stay tuned with Lerbersche.

Vid Paseo de Martinos al Sabanillas. Sämre kan man ha det.
 "Russinen" var inte av bästa klass. (Don efter person)


Kanske skall sträcka på vänsterarmen lite bättre?
Men himlen är ruskigt blå, klockan är ca 10.20.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv