onsdag 4 mars 2015

Onsdag 3 mars 2015

Golfen på El Pariso, blev igen en besvikelse beträffande golfspelet. Banan, vädret och våra spelkamrater från England var toppen, men golfen, vad händer? Både Tina och jag brottas med att hitta den rätta timingen. Jag tycker dock att Tina imponerar med fina och långa drives men ju närmare green, hmm, kan bli bättre. Jag själv, varierar mitt spel å det grövsta. Bra drive, usla järnslag, usel drive, bra järnslag, usla drive och usla järnslag. En och annan putt slank dock ner i hålet. Nej, fy fa....

Jag tänker på liraren som hade problem med sitt spel under en längre tid. Han gick till sin pro för en analys. Dom gick ner på rangen, och pron sa åt honom att slå några slag. Efter en tio slag sa pron åt honom att han hittat lösningen. Killen skiner upp!

Pron säger, "nu håller du upp tre veckor, och sen lägger du av".

 Till och med kon med en trevlig koskälla undrade vad jag höll på med.
 En svart svan, har ni sett det förut? Han hoppades säkert att jag inte slå bort allt fint gräs som han mumsade på.
 Ut från trubbel igen, men kom igen nu!
Bob Hall från Brighton, en klassisk golfare med handicap 15,5, undrade säkert vad jag höll på när jag sa att jag börjat spela hösten 1965.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv