lördag 6 februari 2016

Lördag 6 februari 2016

Moln och bara 10 grader när vi vaknade, (säger inte när, men det är inte som förr 06.45) men sen, det är hur underbart som helst.

Efter en trevlig frukost och som vanligt för löskokta ägg (enligt Tina, vill ha mina 3,23 när vattnet börjar koka) tog vi cyklarna till Nueva Andalucia och ännu en marknad. Denna marknad är säkert tre gånger så stor som den i San Pedro. Väldigt mycket folk och väldigt mycket Svenskar. Nueva Andalucia är ju en gammal svenskby från 60 talet, men så trevligt.

Själv satte jag mig på en uteservering nu när solen kommit fram. Jag har ju gjort mitt inköp här i Spanien, en fantastisk flätad nyckelring för 3€.

Att få igång en konversation med borden runt omkring går inte att undvika, idag var det allt från golf till travhästar.

På vägen hem kunde vi inte låta bli att stanna vid en strandservering nära vår urbanisation, då solen lyste från en klarblå himmel.

 Jag tjatar, men nu går det bra.

 Cykel och  gångvägen över A7 mellan Malaga och Cadiz.
Avfarten till höger och sen till vänster under A7, ner mot havet där vi bor.

 Lejonklippan i moln innan det sprack upp (precis som mitt golfspel brukar göra).
 Nystädade stränder, det börjar röra på sig.
 En vattenkran utmed strandpromenaden.
 Det här tyckte jag var en fin bild, men kanske är jag ensam om det.
Vad är detta för en fågel? Några tipps? Jag återkommer med svar.

2 kommentarer:

Roy Emerson sa...

jätteroligt att följa era eskapader.
när börjar golfsäsongen?
eller cyklar och vilar ni er i form?

goan1217@gmail.com sa...

Kul med en blogg! SSK färger på nyckelringen!!

Bloggarkiv