torsdag 4 februari 2016

Torsdag 4 februari 2016

Marknadsdag

Någonstans här nere i varje by, varje dag är det en marknad. Torsdag är det San Pedro de Alcantaras dag.

Upp på cyklarna rakt igenom staden och upp på en liten kulle ligger den ambulerande marknaden. Vi har varit här tidigare, men Tina är lika road. Inte jag, men idag var det OK. Jag hade faktiskt en grej jag skulle köpa.

Massor av folk och massor av stånd, jag fattar inte hur dom orkar packa upp och packa in och sedan iväg till nästa stad. Men dom måste ju sälja, annars skulle det inte finnas.

Ännu en härlig dag här nere vid Costa d'el Sol.

 Säljstånd på säljstånd.

 Vilka frukt och grönsaksstånd.
 Vad säger man?
 Men va fan? Polismannen till höger, var inte det polisen med hästen på strandpromenaden igår? (Se gårdagens blogg).

Jovisst, jag frågade honom var han hade hästen, och han sken upp och kom ihåg oss. Jag berättade att han nu är berömd i hela Sverige ( en del i alla fall) då han finns på bloggen, Lerbersche. Han ville naturligtvis veta och han tog fram sin mobil och googlade på Lerbersche. Javisst, där fanns han med hästen.  Han tackade så mycket, (muchas gracias) och var riktigt nöjd, och fortsatte och pekade på mobilen för sin kollega, när vi hade gått. Så håller man sig väl med lagens långa arm.

Dagens skörd. Solglasögon till Tina med den supermoderna färgen med spegelglas. Nej, det inte ett par äkta Ray Ban, men min nyckelring till min cykelnyckel är jag ruskigt nöjd med.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv