lördag 27 februari 2016

Lördagkväll 27 februari 2016

Hallå kära följare, ser att ni är inne och tittar vilket gör oss tokglada men det är inte så lätt att hitta nya och intressanta uppslag.

Vädret har inte varit toppen, solen lyser och himmelen är blå men vinden, inte snäll. Prognosen däremot är riktigt "promajsing" som fransmannen säger.

Våra vänner Marockanerna åkte hem idag efter bara en vecka och han längtade tills nästa år då han skulle få visa mig hur han lärt sig att laga en punktering. Vi säger "Lycka till".

Tänkte att jag lägger ut några spaningsbilder som jag kommenterar. Det finns även frågor så den som kommeneterar först med rätt svar har chans på en brödrost.

Även "look alikes" eller "double body" som Engelsmännen säger, vill jag ha poäng på en skala ett till tio. Mina arbeteskamrater i Göteborg sa att jag borde uppsöka min optiker. Vad menade dom med det vet jag inte. Ok here we go.

Kalle Moreus, härlig gångstil.
Robert Duval, satt och drog i sig en stabil whiskey.
Ny vinkel på Duval, han gillar Spanien.
Förre justitieministern, Laila Freijdvalls, nu vill jag ha höga poäng.
Alice Bah Kuhnke, våran lekminister som Leif GW säger.
Tina Lindblad, kan bli bra poäng.
Utom tävlan, här sitter bloggaren och har det ruskigt bra. Men man frågar blott, jag upprepar frågan, men i Sören har satt på korken på vinpavan??

Vad betyder denna skylt? Ledtråd, den står på en parkeringsplats.
Vad menas med detta?
Inga hundar i Spanien? nej det tror vi inte, omöjligt. Fel Hundras? Nej, vadå?
På väg hem från marknaden över storvägen.
Gibraltarklippan, delar av den i alla fall. Som ni ser och även på Lejonklippan under, är det inget fel på vädret, men vinden är inte snäll.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv